درصحن: با معرفی اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان بار دیگر ابهامات پیرامون بی طرفی افراد و نهادهای ناظر بر این انتخابات‌ها افزایش یافت.

عصر روز گذشته و از سوی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله محمد یزدی،  محمدرضا علیزاده،  سیامک ره‌پیک و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند.

634954993329739925

آیت الله احمد جنتی هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو فقها و دبیر شورای نگهبان، امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلامی است. در سال‌های گذشته همواره جهت‌گیری‌های سیاسی او در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به عنوان یکی از عمده ترین نمونه‌های تخلف انتخاباتی از سوی معترضان به نتایج آن انتخابات مورد استناد قرار گرفته است.

e871ec81-90c5-46dd-8bcc-c2aef3c9c8a3

آیت‌الله محمد یزدی که هم‌اکنون ریاست مجلس خبرگان را بر عهده دارد عضو فقهای شورای نگهبان و دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دومین عضو این هیات مرکزی است. وی از جمله روحانیونی است که همواره از سوی جریان‌های تحول خواه به جانب‌داری و عدم رعایت بی طرفی در شورای نگهبان متهم شده است.

Alizadeh

محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان شورای نگهبان است که پیش‌تر سابقه معاونت در قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور را نیز داشته است.

rahpeyk

سیامک ره‌پیک دیگر عضو حقوق‌دان شورای نگهبان است که پیش‌تر ریاست پژوهشکده مطالعات راهبردی وابسته به وزارت اطلاعات را برعهده داشته است

3954

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه است وی در سال‌های گذشته همواره پیگیر محاکمه و مجازات رهبران جنبش سبز بوده است.

نکته فابل توجه در این لیست، کاندیداتوری احتمالی آقایان جنتی، یزدی و رئیسی در انتخابات خبرگان رهبری است به عبارت دیگر، افرادی که قرار است خود در انتخابات آینده شرکت کنند، ناظر و تایید کننده نتیجه نهایی انتخابات‌ هستند، حال این سوال مطرح است که چگونه می‌توان در چنین شرایطی به سلامت انتخابات باور داشت؟