گزارش تصویری

در صحن: نمایندگان مجلس پس از یک هفته تعطیلی، هفته پیش با احضار جمعی از وزرا در جلسات کمیسیونهای تخصصی و صحن علنی مجلس، روزهای شلوغی داشتند. دوربین عکاسان پارلمانی، برخی فعالیت های نمایندگان را به تصویر کشیده است که می بینید:

  • بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه ساخت مصلی بزرگ تهران. پروژه ای که از سال 1361 کلید خورد و معلوم نیست اتمام آن چند سال دیگر طول کشد.

108644_orig

  • مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس که پیش از این وزیر نفت دولت احمدی نژاد بود با طرح سوالی از وزیر فرهنگ، نمایندگان را متقاعد کرد تا به او کارت زرد بدهند. ایراد او به وزیر فرهنگ این بود که چرا مطبوعات نسبت به درج مطالب مربوط به قرار داد کرسنت ممنوع شده اند. علی جنتی هم در پاسخ گفت این دستور شورای عالی امنیت ملی است و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ربطی ندارد. دعوای بین وزیر فعلی و سابق نفت ایران مدتهاست شروع شده، زنگنه میرکاظمی را به وارد کردن خسارت سنگین در پرونده قطع سوآپ متهم می کند و میرکاظمی، زنگنه را به دست داشتن در پرونده کرسنت.

108458_orig

  • نایب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس فرانسه در سفر به تهران با فاطمه رهبر نماینده مجلس ایران دیدار کرده است. مشخص نیست چرا برای این دیدار فاطمه رهبر انتخاب شده است. شاید دلیل انتخاب یک زن با چادر مشکی برای یادآوری اهمیت حجاب در اسلام به این مقام فرانسوی بوده است.

108451_orig

  • احمد بخشایشی اردستانی طی نطقی در مجلس نسبت به اعطای بودجه به نهادهایی که در مجلس صاحب نفوذ هستند و خاصیتی ندارند اعتراض و در بیان مثال هایی به بنیاد سعدی به ریاست حدادعادل اشاره کرد. او پرسید آیا آقای حدادعادل از ساختمان و امکانات این نهاد در آستانه انتخابات برای تبلیغات استفاده نمی کند؟ حدادعادل به این نطق واکنش نشان داد و بصورت لفظی با بخشایشی درگیر شد.

13940317140000743_PhotoL

  • لبخند ملیح حمید رسایی در حال نشان دادن عکس نماینده پارلمان اروپا که پوشش اش در دیدار با رئیس مجلس ایران حاشیه ساز شده بود. ماریچه اسکاچه سیاستمدار هلندی پارلمان اروپا هفته پیش با رئیس مجلس ایران دیدار کرد. دیداری که همه نگاهها را متوجه پوشش اش کرد. کوچک زاده پوشش او را مناسب پارتی شبانه عنوان کرد ولی او در پاسخ گفت فرصتی برای پارتی شبانه ندارد ولی اگر با این لباس به کلوپ برود مسخره اش می کنند.
  • رسایینماینده پارلمان اروپا در ایران
  • ماریخه
  • نشست مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون های مجلس خبرگان در قم بدون اعلام دستور جلسه برگزار شد.

خبرگان