پروژه در صحن تلاش دارد که تصویر دقیق‌تری از عملکرد مجلس خبرگان رهبری و فاصله اقدامات این مجلس با وظایف تعیین شده برای آن در قوانین ایران ارائه کند.

مجلس خبرگان رهبری متشکل از فقه‌های «واجد شرایطی» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی فقیه (رهبر جمهوری اسلامی) را دارند. مدت هر دورهٔ این مجلس که اعضای آن به واسطه رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌گردند، هشت سال می‌باشد.

انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۴ آذر ۱۳۸۵ در ایران برای انتخاب ۸۶ نماینده از بین ۱۷۵ کاندیدای استانی برگزار شد.

میانگین سنی حاضرین در این دوره از مجلس خبرگان  ۷۱.۳۳سال است و در این میان حجت‌الاسلام حسن نمازی با ۳۹ سال سن جوان‌ترین  و آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی با ۹۱ سال سن، مسن‌ترین اعضای این مجلس هستند.

هم اکنون ۸۰ نفر عضو دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری هستند که از این تعداد ۵۱ نفر منصوب رهبر و یا نهاد‌های زیر دست او هستند  که از این تعداد ۲۳ نفر آنها امام جمعه تهران و شهرهای مختلف کشور‌ هستند. در مجموع ۲۶ نفر از نمایندگان فعلی به عنوان امام جمعه شهرهای کشور سابقه فعالیت‌ دارند

از سوی دیگر ۶ نفر از اعضای شورای نگهبان (۵ عضو اصلی و یک عضو مشورتی) که خود وظیفه تایید صلاحیت و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان را برعهده دارند هم‌اکنون عضو این مجلس می‌باشند.

مجلس خبرگان رهبری با وجود نقش ویژه‌ای که به سبب انتخاب رهبر و همچنین نظارت بر عمل‌کرد وی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، همواره جلسات خود را به صورت غیر علنی برگزار کرده و تا کنون گزارشی از عملکرد خود به شهروندان ایرانی نداده است.