درصحن: رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از نظارت ناپذیری ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران خبر داده و گفته این بودجه غیر نقدی است و شهرداری هر کاری بخواهد با این بودجه می تواند انجام دهد. او گفته بودجه غیرنقد شهرداری در سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد بود که قرار بود سالیانه ده درصد آن کاهش یابد ولی شهرداری با لابی گسترده ای که با برخی اعضای شورا انجام داد در سال ۹۵ باز توانست با مصوبه شورا سقف بودجه غیر نقد را در سطح ۴۰ درصد حفظ کند. این بودجه کاملا خارج از نظارت شوراست.
براساس اطلاعات منتشره توسط این عضو شورای شهر تهران، بودجه غیر نقد از محل  بدهی افرادی که پروژه‌های مختلف را در شهر اجرا می‌کنند؛ تامین شده و این افراد عوارض خود را به شهرداری به صورت غیرنقد و در قالب واگذاری املاک و ساختمان‌ها پرداخت می‌کنند و شورای شهر هیچ اطلاعی نسبت به نحوه قیمت‌گذاری این املاک ندارد. وی اضافه کرده: املاکی که شهرداری از این راه به دست می‌آورد و در بودجه غیرنقد جای می‌گیرد با افرادی که از شهرداری مطالبه دارند؛ به تها‌تر گذاشته می‌شود، این درحالیست که شورای شهر بر این جابه‌جایی‌ها و واگذاری‌ها هیچ اشرافی ندارد و هر اتفاقی ممکن است؛ رخ دهد.
حافظی با تاکید براینکه بخش غیرنقد بودجه می‌تواند؛ محل سوءاستفاده باشد، ‌تصریح کرد: اگر روش غیرنقد یک روش استاندارد و قابل دفاع بود، انتظار داشتیم در بودجه کلان کشور که توسط دولت تنظیم و به مجلس تقدیم می‌شود نیز وجودداشته باشد، در حالی که چنین چیزی نیست.