درصحن: با اصلاح ماده دیگری از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کمک مالی کاندیداها به اشخاص، هیات ها و امورخیریه جرم محسوب می شود. لذا کاندیداها بعد از ثبت نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی حق کمک مالی به هیچ شخص یا نهادی را ندارند.
طرح اصلاح قانون انتخابات از سه هفته پیش در مجلس شروع شده بود. اصلاحات انجام شده در این قانون برای اعلام نظر شورای نگهبان به این نهاد ارجاع شد. چنانچه شورای نگهبان با اصلاحات مصوب مجلس موافقت کند،‌ قانون جدید ملاک عمل در انتخابات پیش رو خواهد بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۷ اسفند سال جاری همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.
گفتنی است با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه کاری مجلس از روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تغییر کرد و هیات رئیسه در نامه ای به معاون پارلمانی رئیس جمهور خواستار تغییر روز جلسات وزیران با نمایندگان از روز دوشنبه به روز شنبه شد.
افزایش غیبت نمایندگان در جلسات علنی مجلس به نظر در ارتباط مستقیم با انتخابات پیش رو و تشدید فعالیت های انتخاباتی نمایندگان است. مجلس در جلسه امروز (یکشنبه) ۹۳ غایب داشت.