در صحن: جبهه اعتدالیون به سر لیستی «فاطمه هاشمی رفسنجانی» وارد مذاکره با اصلاح طلبان برای رسیدن به یک لیست مشترک برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد شد. براساس اخباره منتشره، محمد رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات نیز، سر لیست اصلاح طلبان در این انتخابات خواهد بود. چنانچه اصلاح طلبان و اعتدالیون برای ائتلاف به توافق دست یابند سرلیست مشترک آنها محمد رضا عارف و فاطمه هاشمی خواهد بود.

به گزارش رسانه های داخل کشور، فائزه هاشمی در حاشیه مراسم روز جهانی صلح که در محل حزب اراده ملت تشکیل شده به خبرنگاران گفته اگر فاطمه هاشمی سرلیست حزب اعتدال و توسعه شود، زنان اصلاح طلب از سرلیستی او دفاع خواهند کرد.

هر دو جبهه اصلاحات و اعتدال، به دنبال متقاعد کردن حجت السلام اکبر ناطق نوری برای شرکت در انتخابات و قرار دادن نام او در راس لیست انتخاباتی شان هستند ولی ناطق نوری تاکنون به این دعوت ها پاسخ مثبت نداده است.

علاوه بر فاطمه هاشمی، محسن هاشمی رفسنجانی نیز شانس سرلیستی ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون را داراست. تعداد چهره های مطرحی که از احتمال نامزدی آنها سخن به میان آمده روز به روز بیشتر می شود ولی هنوز نمی توان واکنش شورای نگهبان به صلاحیت این افراد را پیش بینی کرد. دکتر مصطفی معین، سید هادی خامنه ای، موسوی لاری، عبداله نوری و … از این جمله اند.