در صحن: «بحث و تبادل نظر پیرامون میهمانان پیشنهادی به هیئت رئیسه مجلس خبرگان، جهت حضور در هجدهمین اجلاسیه این مجلس» مهمترین موضوع جلسه کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان بوده که صبح امروز (پنج شنبه اول مردادماه) در قم تشکیل شده است! این خبر را دبیرخانه مجلس خبرگان اعلام کرده است.

 آخرین فعالیت مجلس خبرگان به صدور بیانیه جهت دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس بوده است. این مجلس هر شش ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد و الان مهمترین دغدغه آنها تهیه لیست میهمانان است. هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان، دهم و یازدهم، شهریور ماه برگزار می شود. این آخرین اجلاسیه مجلس خبرگان، پیش از برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان است که در اسفندماه و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

 به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان، اعضای کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان، مهمترین موضوعات داخلی و بین المللی را نیز بررسی کرده اند ولی هیچ جزییاتی از این رویدادهای مهم و موضع اعضاء ارائه نکرده است.

 گفتنی است در حالیکه توافق هسته ای ایران و غرب محور عمده اکثر خبرگزاری های جهانی است، مجلس خبرگان هنوز هیچ واکنشی به این توافق نشان نداده است ولی به طور قطع در اجلاسیه هجدهم، حسن روحانی رئیس جمهور که خود عضو مجلس خبرگان است، گزارشی به نمایندگان خبرگان ارائه خواهد کرد و احتمالا در بیانیه پایانی اجلاس به این توافق اشاره می شود.

افزایش تعداد اعضای مجلس خبرگان

 کمیسیون آیین نامه نیز امروز تشکیل جلسه داده و افزایش تعداد اعضای مجلس خبرگان را مورد بررسی قرار داده است. طرح این کمیسیون برای افزایش تعداد اعضا، در اجلاسیه هجدهم بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

 پورتال دبیرخانه مجلس خبرگان که بیشتر به صفحه ترحیم رسانه ها می ماند بیشتر مطالبی که پست می کند به پیام تسلیت رحلت اعضای مجلس خبرگان و بستگان سببی و نسبی درجه اول آنهاست و مابقی اخباری که از عملکرد کمیسیون ها و هیات رئیسه می دهد قطره چکانی و بسیار محدود است.

 در زمان حیات رهبر ایران، مهمترین وظیفه مجلس خبرگان، نظارت بر عملکرد رهبری است ولی این مجلس تاکنون گزارشی از عملکرد خود در تحقیق و تفحص از عملکرد رهبری و دستگاههای تحت نظر او به مردم ارائه نکرده است.

اخیرا محمد نوری زاد در پستی در وب سایت شخصی اش از ارسال شکایتی از رهبری به دبیرخانه مجلس خبرگان خبر داد و اعلام کرد، این مجلس نه تنها به این شکایت رسیدگی نکرد، بلکه حاضر نشد شکایت اش را وصول کند.