درصحن: با اتمام بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ صلاحیت ۱۴ زن برای رقابت با کاندیداهای مرد استان گیلان تایید شد. استان البرز ۱۲ کرسی در مجلس دارد. با تایید صلاحیت این ۱۴ کاندیدای زن، زنان گیلانی این شانس را دارند که ۹ زن را راهی مجلس دهم کنند. صلاحیت تمام کاندیداهای زن در حوزه انتخابیه آستارا،‌ بندرانزلی، رودسر و رودبار رد شده است تا در این حوزه ها شانسی برای انتخاب نماینده زن وجود نداشته باشد.

تاکنون هیچیک از زنان گیلانی مورد حمایت دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب قرار نگرفته اند. اسامی زنان باقی مانده در میدان رقابت انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان به تفکیک حوزه های انتخابیه به این شرح است:

حوزه انتخابیه آستارا:

۰

حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه:

۱- ریحانه احمدی

حوزه انتخابیه بندرانزلی:

۰

حوزه انتخابیه رشت:

۲- فرشته اکبرزاده

۳- زهرا امامی

۴- حمیده رخشان نقلبری

۵- مریم فتحی فر

۶- عاطفه کوچکی

۷- معصومه موسی زاده

حوزه انتخابیه رودبار

.

حوزه انتخابیه رودسر و املش:

۰

حوزه انتخابیه صومعه سرا:

۸- معصومه پور محسن

۹- لیلا غلامی

حوزه انتخابیه طوالش و رضوانشهر و ماسال:

۱۰- فاطمه نعمت جو

حوزه انتخابیه فومن و شفت:

۱۱- سامره عاشوری

حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل:

۱۲- معصومه حیدری

حوزه انتخابیه لنگرود:

۱۳- معصومه شعبانی

۱۴- نرجس نوبهاری

وضعیت زنان کاندیدا در دیگر استانها:

  • زنان تهرانی با ۱۶۱ کاندیدا وارد کارزار انتخابات ۹۴ شدند. اسامی کاندیداهای زن تهرانی انتخابات مجلس دهم را اینجا ببینید.
  • زنان آذربایجان شرقی با ۳۹ کاندیدا با مردان رقابت می کنند. اسامی کاندیداهای زن استان آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس دهم را اینجا ببینید.
  • رقابت دو زن بویراحمدی با مردان برای ورود به مجلس دهم، اسامی کاندیداهای زن استان کهکیلویه و بویراحمد در انتخابات مجلس دهم را اینجا ببنید.
  • اسامی زنان باقی مانده در میدان رقابت انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز به تفکیک حوزه های انتخابیه.